Monday, June 21, 2010

bukan pasal kedai..pasal aku yang melankolia

huh berapi tk aku nyer title..jiwang tu..ermm..aku baru jer chit chat ngn kawan aku..apa yang dapat aku simpulkan dari pebualan maya kami tu..bahawa..kita rasa org tu dah on top of the world..perhaps derang adalah the happiest human alive kat lam dunia..still gak derang rasa tk satisfied ngn apa yang derang dah ada..ngn apa yang Allah dh kurnia kan kat derang..im not saying that my fren is not grateful or tatau bersyukur..she indeed a good person a good fren.. aku amek iktibar untuk diriku perhaps kepada sapa2 terbaca blog ni..dalam dunia ni..tuhan duga kite ngn pelbagai jenis test..ada yang nampak kedebuk kat depan kita..ada yang tk nampak..yg tk nampak tu adalah perasaan-emosi..tuhan uji emosi kita uji perasaan kita..ya rasa sakit kan..tapi walau apa jugek test tu..kita kene selalu beringat..apa yang kene kat kita ada lagi yang dasat dari tu..kita selalu banding org lain selalu best je..aku gitu le jugek..tp aku train diri aku belajar bandingkan dgn org yg less fortunate dari aku..kita bangun2 celik mata..still kat atas tilam kita yang comfy..still ada atap kat atas kepala..org lain..kita tatau..for any given day tuhan anugerah kat kita..jum kita bersyukur..im sooo fortunate..yang akhir nya aku menghayati zikir itu untuk apa..walaupun aku bukan la selalu berzikir..tp alhamdulillah aku memahami nyer...dan aku harap korang pun begitu juga..subhanallah alhamdulillah allahu akhbar..eh awat yang part last ni dh macam bunyi usrah le pulek heheh.ok mode melankolia dah tamat di sini..tooottt

No comments:

Post a Comment