Wednesday, June 23, 2010

Showdown 2010

apa itu showdown 2010..ni lah rancangan terhangat sekrang ni..battle of the dance group..at first aku x begitu skeptical and aku akui, aku under estimate ngn rancangan ni..masa aku tekan2 remote astro cari2 citer apa yang best..aku nmpk la rancangan ni.time tu aku tk tekan lagi channel 8tv tu..then aku klik info.."oh pasal pertandingan tarian" dalam kaple aku time tu pikir..mengarut la..alah budak2 kat mesia bukan pandai menari pun..klu pandai pun mesti ntah apa2 jer..lainla klu layan so you think you can dance omputih punye..mgm jaw dropping la org kata..so that nite..aku passed..tk moh layan..then camner ntah..maybe 2 week after tu..aku tukar2 channel..pastu..nmpk lagi showdown 2010..time tu apa ntah merasuk aku..aku tekan jer la tgk camner..bukan luak pun kan..

then..jeng jeng..to my surprise..budak2 yang participate dalam reality show tu, really really good..they know what are they doing <- cos sumtime ada penari mcm ntah apa2 kan....im impressed...aku tk sangka yang kat mesia ni, ada budak2 yang talented selain berbakat menunggang moto smbil meragut beg org or merempit cam jahanam.terus aku tk tukar2 channel pastu...then since that nite..showdown 2010 becomes one of the tv program i looking forward to watch..hand down to them..

while watching the show..aku realize yang orang-orang kat malaysia ni dah berubah..banyak berubah..klu dulu..mana kita nak ada orang2 yang hebat macam ni..aku rasa gaya hidup kat malaysia ni dah berubah..ramai dah join dance class..dah jadi gaya hidup..cam g gym g yoga..dah cari lifestyle..klu dulu klu tgk kat tv..omputih jer yang buat benda2 suma tu..so i think is good then..so org malaysia pun dh pelbagai..bukan dari segi bangsa or agama..dari segi interest..klu dulu nengok org buat rock climbing is jarang giler. aku ingat satu drama melayu yang umie aida n akasha yg berlakon..dalam citer tu derang couple, derang suka satu mende..klu derang dating ke stress ke,derang akan g panjat gunung..or rock climbing..time tu aku rsa nmpk sangat berlakon..wekap arr..cos dat time org kat mesia..tkkan buat aktiviti gitu as a hobby..klu ada pun hnya nk cuba2....skrang bak kata aku tadi.dah jadi lifestyle..if u not into adventurous or "happening" activities..u r so yesterday...contohnyer..scuba diving..it was a 'boom" kan until today pun..cam photography gak..aku rasa tokey2 kedai jual kamera..kaya terduduk cos suddenly ramai yang into photojournalism... aku tk reti nk put into word how to describe benda2 yang aku ckp kat atas ni..yg pasti gaya hidup kita dah berubah...if not like recycling, u juga dianggap "outdated"... so what say u..








p/s floor fever, wakaka, giler battle crew, hmc phlow & famous crew <- top 5
they rockssss

foto-foto dicilok dari cikgumanstation.blogspot

No comments:

Post a Comment